15/03/2012

Хайрладаг учраас шүүмжилдэг юм

              Намайг зарим нэг хүмүүс эх орноо мууллаа төрсөн газар луугаа нулимлаа гэх юм. Би тэгээд болохгүй бүтэхгүй байгаа бүхнийг, нүдэн балай, чихэн дүлий өнгөрүүлэх хэрэг үү? Ямар нэгэн өөрчлөлт шинэчлэлт хэрэгтэй гэдгийг мэдсээр, харсаар, үзсээр байж чимээгүй л яваад байх ёстой юм уу?

Эсвэл тэнэг царайлчаад Азийн цагаан дагина, Миний эх орон сайхан энэ тэр гээд худлаа шальчганаад яваад байх ёстой байсымуу? Угаасаа сайхан биш гэдгийг нь бүгд л мэдэж байгаа шд. Гэхдээ муу муухай гээд нулимаад байж болохгүй нь ойлгомжтой. Сайн сайхан болгохын төлөө нь ч хаашаа юм. Угаасаа миний энэ муу эрээчилтийг уншаад Монгол улс сайхан болоод хөгжөөд байх нь ч бас хаашаа юм. Миний энэ хэрэгтэй хэрэггүй балай юмнуудыг уншаад зарим нэг нь ядаж 10000 хүний 1 нь ч гэсэн гудамжинд битгий бааж шээгээсэй, хэн нэгэнтэй харьцахдаа хараалын үг хэрэглэхгүй байгаасай, эх орноо хайрлана гэж дэмийрч гудамжинд шүлсээ үсчүүлж байхаар урдахаа сайн хийгээсэй, лам хар дагаж заасныг нь хийж битгий тэнэгтээсэй, үзмэрч энэ тэр гэдэг юмнуудад битгий луйвардуулаасай, худлаа үнэн амбиц хөөсөн юмнуудыг дагаж төр зөсгийн ордонлуугаа чулуу битгий шидээсэй л гэж энд эрээчиж суудаг юм. 

Өшөө яах ёстой гэж? Би тэгээд юу ч бичихгүй тэнэг царайлаад явж чадна. Угаасаа тэглээ гээд хохирох ч юм байхгүй. Би хэрвээ хайргүй дургүй үзэн яддаг байсан бол аль хэзээний гадаадад гараад хараар ч болтугай амьдрах л байсан. Хайртай учраас харамладаг учраас харь орноос хүртэл нутгаа санагалзсан сэтгэлээр бичиж эрээчдэг юм. Хайр гэдэг гаднаа халтай байсан нь илүү дээр гэж надад нэг бичикхэн бодол байдаг болохоор муу муухайг нь мэдрүүлье, харуулая л гэж бичдэг юм. Би өөрийнхөө бичсэн юмнуудыг гоё сайхан гэж бол боддоггүй гэхдээ хэрэгтэй хүнд нь хэрэгтэй, ойлгох хүнд нь л зориулж бичдэг юм. Угаасаа бүх хүн ойлгох албагүй, бүх хүн миний блог руу орох албагүй, БҮР ТААЛАГДАХ Ч АЛБАГҮЙ.

Тийм болохоор миний бичдэг эрээчдэг бүхнээр минь намайг бүү тодорхойлоосой гэж хүсч байна. Би эх орондоо хайртай, миний эх орон сайхан гээд орилоод бөөлжиж байгаа Монголчуудыгаа харж шагширсандаа л бичдэг юм. Бид хөгжиж дэвшиж байгаа ч гэсэн зарим нэг зүйл системийн хувьд, агуулгын хувьд, хэлбэрийн хувьд алдаатай хэвээр л байна. Гэхдээ энэ бүхэн удахгүй засагдаж сайхан болохыг харах хувь заяаг өөртөө ноогдуулах гэж бичиж суудаг юм. 


Дэлхийг донсолгож, чичрүүлж байсан энэ тэр гэж солиорохгүй угаасаа хүн болгон тэгэж тэнэгтдэг юм. Тийм болохоор зүгээр л хайртай учраас шүүмжилдэг болохоор шүүмжийг минь доромжлол биш шүүмж гэж хүлээж авахыг эрхэм уншигч таниас хүсч байна. 
Баярлалаа таньд.






3 comments:

  1. CHINII ZUV BI BOLON BUSAD UUR OLON ZALUUS CHINII DUU HOOLOIG DENJIJ BAIGAA SHOO,ULIG BOLSON BALIAR ZANGAA BID UURSNUU HAYHGUI BOL TERTEE TERGUI TSER NUS BAAS SHEES HULS HULMAS TOOS SHOROO UTAA UNIAR BUGLURUL TUGJIREL YANHAN LUIVARCHIN IDEECHIN UUGAACHIN ALUURCHIN DEEREMCHIN BUGD SHUGELCHIHSEN GAZAR GEDEGIIG BUH DELHII BISH GEHED HURSHUUDEES MAANAI EHLEED AZIIN BUURAI ORNIIHON HURTEL MEDJ L BAIGAA,YADIIN MUUG HELJ L BAIJ ZASNA,GASHUUN CH GESEN EM GEDEG BIZDEE URAGSHAA MONGOLCHUUDAA

    ReplyDelete
  2. За исто наадах чинь олон хүнд бдаг зовлон доо. Яаж тэгэх л ёстойм шиг зүгээр хараад сууж бдын бээээээээээээээээээ энэ чинь одоо. Тээ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Муусайн юмнууд шальчганадаг л юм. Яг үнэндээ хэт их магтаал дунд Монголчууд согтоод авгайгаа зоддог болжээ...

      Delete